ESTATUTS DE L’ASSOCIACIÓ DE PROPIETARIS DE L’URBANITZACIÓ VISTAMAR
Capítol I. La denominació, els fins i el domicili
Article 1
Amb la denominació Associació de Propietaris de l’ Urbanització Vistamar es constitueix l’associació, que
regularà les seves activitats d’acord amb la Llei 7/1997, de 18 de juny,
d'associacions (DOGC 2423, d'1 de juliol) i els seus estatuts.
Article 2
Els fins de l’associació són:
a) Servir d'interlocutor amb les diverses
administracions, els ens públics o privats i els particulars en tots els
assumptes d'interès que afectin a l'àmbit d'actuació que li és propi.
b) Promoure la convivència entre les persones que viuen en l'àmbit d'influència de l'Associació.
c) Servir de nexe d'unió entre els veïns, amb el fi d'intercanviar informació entre tots els veïns de la zona.
b) Promoure la convivència entre les persones que viuen en l'àmbit d'influència de l'Associació.
c) Servir de nexe d'unió entre els veïns, amb el fi d'intercanviar informació entre tots els veïns de la zona.
d) Promoure i desenvolupar activitats socials, culturals,
esportives, recreatives i lúdiques per a les persones que viuen en la zona
definida com a àmbit de l'Associació.
L'Associació es declara independent i pluralista per respecte a la diversitat de tendències ideològiques dels membres que la componen.
L'Associació podrà federar-se o coordinar-se amb altres entitats de les mateixes característiques, sense que això signifiqui la pèrdua de la seva personalitat.
En queda exclòs tot ànim de lucre.
Article 3
1. El domicili de l’associació s’estableix a Vistamar – Sant Cebrià de
Vallalta,.....
2. L'àmbit d'activitat principal de l’entitat l'assenyala el domicili
social. No obstant això, també es considera indicativa de l'àmbit d'activitat
qualsevol altra referència geogràfica (sigui de caràcter local, estatal o
internacional) relacionada amb les activitats de l'associació.
Capítol II. Els membres de l’associació, els seus drets i les seves
obligacions
Article 4
Poden formar part de l’associació totes les persones físiques sense
límit d’edat. Han de presentar una sol·licitud per escrit a la Junta
Directiva, la qual prendrà una decisió sobre això en la primera reunió que
tingui lloc i la comunicarà en l’Assemblea General més immediata.
Els socis menors d’edat, si n’hi ha, no tenen vot en les assemblees ni
poden elegir ni ser elegits membres de la Junta Directiva.
Article 5
Són drets dels membres de l’associació:
1. Assistir amb veu i vot a les reunions de l’Assemblea General.
2. Elegir o ser elegits per als llocs de representació o per exercir
càrrecs directius.
3. Exercir la representació que se'ls confereixi en cada cas.
4. Intervenir en el govern i les gestions, en els serveis i les activitats
de l'associació, d'acord amb les normes legals i estatutàries.
5. Exposar a l'Assemblea i a la Junta Directiva tot el que considerin que
pugui contribuir a fer més plena la vida de l'associació i més eficaç la
realització dels objectius socials bàsics.
6. Sol·licitar i obtenir explicacions sobre l'administració i la gestió de
la Junta Directiva o dels mandataris de l'associació.
7. Ésser escoltats prèviament a l'adopció de mesures disciplinàries.
8. Rebre informació sobre les activitats de l'associació.
9. Fer ús dels serveis comuns que l'associació estableixi o tingui a la
seva disposició.
10. Formar part dels grups de treball.
11. Posseir un exemplar dels estatuts.
12. Consultar els llibres de l'associació.
Article 6
Són deures dels membres de l'associació:
1. Comprometre's amb les finalitats de l'associació i
participar activament per assolir-les.
2. Contribuir al sosteniment de l'associació amb el
pagament de quotes, derrames i altres aportacions econòmiques fixades pels
estatuts i aprovades d'acord amb aquests.
3. Complir la resta d'obligacions que resultin de les
disposicions estatutàries.
4. Acatar i complir els acords vàlidament adoptats
pels òrgans de govern de l'associació.
Article 7
Són causes per ser donat de baixa de l'associació:
1. Que ho decideixi la persona interessada, que ha de
comunicar per escrit la seva decisió a la Junta Directiva.
2. No satisfer les quotes fixades.
3. No complir les obligacions estatutàries.
Capítol III. L'Assemblea General
Article 8
1. L'Assemblea General és l'òrgan sobirà de l'associació; els seus membres
en formen part per dret propi i irrenunciable.
2. Els membres de l'associació, reunits en Assemblea General legalment
constituïda, decideixen per majoria els assumptes que són competència de
l'Assemblea.
3. Tots els membres queden subjectes als acords de l'Assemblea General,
incloent-hi els absents, els qui en discrepen i els presents que s'han
abstingut de votar.
Article 8 bis
Un mínim del cinc per cent del total dels socis, demanant-ho per escrit,
tenen dret a exigir que es faci una Assemblea Extraordinària per tractar del/s
tema/es que a ells els interessi.
Article 9
L'Assemblea General té les facultats següents:
a)
Modificar els estatuts.
b) Elegir
i separar els membres de l'òrgan de govern i controlar-ne l'activitat.
c)
Aprovar el pressupost anual i la liquidació de comptes anuals, i també adoptar
els acords per a la fixació de la forma i l'import de la contribució al
sosteniment de l'associació i aprovar la gestió feta per l'òrgan de govern.
d)
Acordar la dissolució de l'associació.
e)
Incorporar-se a altres unions d'associacions o separar-se'n.
f)
Sol·licitar la declaració d'utilitat pública.
g)
Aprovar el reglament de règim interior.
h)
Acordar la baixa o la separació definitiva, amb un expedient previ, dels
associats i les associades.
i)
Conèixer les sol·licituds presentades per a ésser soci o sòcia, i també les
altes i les baixes d'associats i associades per una raó distinta a la de la
separació definitiva.
j)
Resoldre sobre qualsevol altra qüestió que no estigui directament atribuïda a
cap altre òrgan de l'associació. La relació de les facultats que es fa en
aquest article té un caràcter merament enunciatiu i no limita les atribucions
de l'Assemblea General.
Article 10
1. L'Assemblea General es reuneix en sessió ordinària
com a mínim un cop l'any, dins dels mesos compresos entre setembre i desembre,
ambdós inclusivament.
2. L'òrgan de govern pot convocar l'assemblea general
amb caràcter extraordinari sempre que ho consideri convenient, i ho ha de fer
quan ho sol·liciti un nombre d'associats no inferior al 10%; en aquest cas,
l'assemblea ha de tenir lloc dins el termini de trenta dies a comptar de la
sol·licitud.
Article 11
1. L'assemblea és convocada per l'òrgan de govern
mitjançant una convocatòria, que ha de contenir, com a mínim, l'ordre del dia,
el lloc, la data i l'hora de la reunió.
2. La convocatòria s'ha de comunicar quinze dies abans
de la data de la reunió, individualment i mitjançant un escrit adreçat al
domicili que consti en la relació actualitzada d'associats i associades que ha
de tenir l'associació.
3. Les reunions de l'Assemblea General, les presideix
el president de l'associació. Si no hi és, l'han de substituir, successivament,
el vicepresident o el vocal de més edat de la Junta. Hi ha d'actuar com a
secretari qui ocupi el mateix càrrec a la Junta Directiva.
4. El secretari redacta l'acta de cada reunió, que han
de signar ell mateix i el president, amb un extracte de les deliberacions, el
text dels acords adoptats, el resultat numèric de les votacions i la llista de
les persones assistents.
Al començament de cada reunió de l'Assemblea General es llegeix l'acta de
la sessió anterior a fi que s'aprovi o s'esmeni. Cinc dies abans, de tota
manera, l'acta i qualsevol altra documentació ha d'estar a disposició dels
socis al local social.
Article 12
1. L'assemblea general es constitueix vàlidament sigui
quin sigui el nombre de persones associades presents o representades.
2. El 10% dels associats pot sol·licitar a l'òrgan de
govern la inclusió en l'ordre del dia d'un o més assumptes per tractar i, si ja
s'ha convocat l'assemblea, sempre que ho facin dins el primer terç del període
comprès entre la recepció de la convocatòria i la data de la reunió d'aquella.
La sol·licitud també es pot fer directament a l'assemblea, que decideix el que
considera convenient, però únicament pot adoptar acords respecte als punts no
inclosos en l'ordre del dia comunicat en la convocatòria, si així ho decideix
una majoria de les tres quartes parts de les persones presents.
Article 13
1. En les reunions de l'Assemblea General, correspon
un vot a cada membre de l'associació.
2. Els acords es prenen per majoria simple de vots
dels socis presents o representats.
3. Per adoptar acords sobre la separació dels membres,
la modificació dels estatuts, la dissolució de l'associació, la constitució
d'una federació amb associacions similars o la integració en una de ja
existent, cal un nombre de vots equivalent a les dues terceres parts dels
assistents. En qualsevol cas, l'elecció de la Junta Directiva, si es presenten
diverses candidatures, es fa per acord de la majoria relativa dels socis
presents o representats.
4. Les candidatures que es presentin formalment tenen
dret a una còpia de la llista dels socis i dels seus domicilis certificada pel
secretari amb el vist-i-plau del president.
Article 14
1. Regeix, administra i representa l'associació la Junta Directiva, que
componen el president, el vicepresident, el secretari, el tresorer i els
vocals. Aquests càrrecs han de ser exercits per persones diferents.
2. L'elecció dels membres de la Junta Directiva, que han de ser associats,
es fa per votació de l'Assemblea General. Les persones elegides entren en
funcions després d'haver acceptat el càrrec.
3. El nomenament i el cessament dels càrrecs han de ser certificats pel
secretari sortint, amb el vistiplau del president sortint, i s'han de comunicar
al Registre d'Associacions.
4. Els membres de la Junta Directiva no poden dur a terme cap activitat
retribuïda per l'associació.
Article 15
1. Els
membres de la Junta Directiva exerceixen el càrrec durant un període d’un any,
sense perjudici que puguin ser reelegits.
2. El cessament dels càrrecs abans d'extingir-se el termini reglamentari
del seu mandat pot esdevenir-se per:
a) dimissió voluntària presentada mitjançant un
escrit en el qual se n'exposin els motius
b) malaltia que incapaciti per exercir el càrrec
c) baixa com a membre de l'associació
d) sanció per una falta comesa en l'exercici del
càrrec, imposada d'acord amb el que estableix l'article 13.3 dels estatuts
3. Les vacants que es produeixin en la Junta Directiva s'han de cobrir en
la primera reunió de l'Assemblea General que tingui lloc. Mentrestant, un
membre de l'associació pot ocupar provisionalment el càrrec vacant.
Article 16
1. La Junta Directiva té les facultats següents:
a) Representar, dirigir i administrar l'associació de
la manera més àmplia que reconegui la Llei; així mateix, complir les decisions
preses per l'Assemblea General, d'acord amb les normes, instruccions i
directrius que aquesta Assemblea estableixi.
b) Prendre els acords que calgui en relació amb la
compareixença davant dels organismes públics i per exercir tota mena d'accions
legals i interposar els recursos pertinents.
c) Proposar a l'Assemblea General la defensa dels
interessos de l'associació.
d) Proposar a l'Assemblea General la defensa de
l'establiment de les quotes que els membres de l'associació han de satisfer.
e) Convocar les assemblees generals i controlar que
es compleixin els acords que s'hi adoptin.
f) Presentar el balanç i l'estat de comptes de cada
exercici a l'Assemblea General perquè els aprovi, i confeccionar els pressupostos
de l'exercici següent.
g) Contractar els empleats que l'associació pugui
tenir.
h) Inspeccionar la comptabilitat i preocupar-se
perquè els serveis funcionin amb normalitat.
i) Establir grups de treball per aconseguir de la
manera més eficient i eficaç els fins de l'associació, i autoritzar els actes
que aquests grups projectin dur a terme.
j) Nomenar els vocals de la Junta Directiva que
s'hagin d'encarregar de cada grup de treball, a proposta dels mateixos grups.
k) Dur a terme les gestions necessàries davant
d'organismes públics, entitats i altres persones, per aconseguir:
-subvencions o altres ajuts
-l’ús de locals o edificis que puguin arribar a ser un lloc de convivència
i comunicació i també un centre de recuperació ciutadana
l) Obrir comptes corrents i llibretes d'estalvis a
qualsevol establiment de crèdit d'estalvi i disposar dels fons que hi hagi en
aquest dipòsit. La disposició dels fons es determina a l'article 29.
m) Resoldre provisionalment qualsevol cas que no
hagin previst els estatuts i donar-ne compte en la primera reunió de
l’Assemblea General.
n) Qualsevol altra facultat que no estigui atribuïda
d'una manera específica a algun altre òrgan de govern de l'associació o que li
hagi estat delegada expressament.
Article 16 bis
La Junta Directiva tindrà l’obligació de convocar Assemblea General, sempre
que es tingui de decidir sobre algun assumpte de transcendental importància.
Article 17
1. La
Junta Directiva, convocada prèviament pel president o per la persona que el
substitueixi, s'ha de reunir en sessió ordinària amb la periodicitat que els
seus membres decideixin, com a mínim una vegada al mes.
2. S'ha
de reunir en sessió extraordinària quan la convoqui amb aquest caràcter el
president o bé si ho sol·licita una tercera part dels membres que la componen.
Article 18
1. La Junta Directiva queda constituïda vàlidament si ha estat convocada
amb antelació i hi ha un quòrum de la meitat més un.
2. Els membres de la Junta Directiva estan obligats a assistir a totes les
reunions que es convoquin, encara que, per causes justificades, poden
excusar-se’n. L'assistència del president o del secretari o de les persones que
els substitueixin hi és necessària sempre.
3. La Junta Directiva pren els acords per majoria simple de vots dels
assistents.
Article 19
1. La Junta Directiva pot delegar alguna de les seves facultats en una o
diverses comissions o grups de treball si compta, per fer-ho, amb el vot
favorable de dos terços del seus membres.
2. També pot nomenar, amb el mateix quòrum, un o uns quants mandataris per
exercir la funció que els confiï amb les facultats que cregui oportú
conferir-los en cada cas.
Article 20
Els acords de la Junta Directiva s'han de fer constar en el llibre d'actes
i han de ser signats pel secretari i el president. En iniciar-se cada reunió de
la Junta Directiva, s'ha de llegir l'acta de la sessió anterior perquè s'aprovi
o es rectifiqui, si és procedent.
Capítol V. El president i el vicepresident
Article 21
1. Són pròpies del president les funcions següents:
a) Dirigir i representar legalment l'associació, per
delegació de l'Assemblea General i de la Junta Directiva.
b) Presidir i dirigir els debats, tant de l'Assemblea
General com de la Junta Directiva.
c) Emetre un vot de qualitat decisori en els casos
d'empat.
d) Establir la convocatòria de les reunions de
l'Assemblea General i de la Junta Directiva.
e) Visar les actes i els certificats confeccionats
pel secretari de l'associació.
f) Les atribucions restants pròpies del càrrec i
aquelles per a les quals el deleguin l'Assemblea General o la Junta Directiva.
2. El president és substituït, en cas d'absència o malaltia, pel
vicepresident o el vocal de més edat de la Junta, per aquest ordre.
Capítol VI. El tresorer i el secretari
Article 22
El tresorer té com a funció la custòdia i el control dels recursos de
l'associació, com també l'elaboració del pressupost, el balanç i la liquidació
de comptes. Porta un llibre de caixa. Signa els rebuts de quotes i altres
documents de tresoreria. Paga les factures aprovades per la Junta Directiva,
les quals han d'ésser visades prèviament pel president, i ingressa el que sobra
en dipòsits oberts en establiments de crèdit o d'estalvi.
Article 23
El secretari ha de custodiar la documentació de l'associació, aixecar,
redactar i signar les actes de les reunions de l'Assemblea General i la Junta
Directiva, redactar i autoritzar els certificats que calgui lliurar, i també
portar el llibre de registre de socis.
Capítol VII. Les comissions o grups de treball
Article 24
La creació i constitució de qualsevol comissió o grup de treball, l'han de
plantejar els membres de l'associació que vulguin formar-los, que n'han
d'assabentar la Junta Directiva i explicar les activitats que es proposen dur a
terme.
La Junta Directiva s'ha de preocupar d'analitzar les diferents comissions o
grups de treball, els encarregats dels quals li han de presentar un cop al mes
un informe detallat de les seves actuacions.
Article 25
Aquesta associació no té patrimoni fundacional.
Article 26
Els recursos econòmics de l'associació es nodreixen de:
a) les quotes que fixa l'Assemblea General per als seus membres
b) les subvencions oficials o particulars
c) les donacions, les herències o els llegats
d) les rendes del patrimoni mateix o bé d'altres ingressos que puguin
obtenir-se
Article 27
Tots els membres de l'associació tenen l'obligació de sostenir-la
econòmicament, mitjançant quotes o derrames, de la manera i en la proporció que
determini l'Assemblea General, a proposta de la Junta Directiva.
L'Assemblea General pot establir quotes d'ingrés, quotes periòdiques
mensuals -que s'abonaran per mesos, trimestres o semestres, segons el que
disposi la Junta Directiva- i quotes extraordinàries.
Article 28
L'exercici econòmic coincideix amb l'any natural i queda tancat el 31 de
desembre.
Article 29
En els comptes corrents o llibretes d'estalvis obertes en establiments de
crèdit o d'estalvi, hi han de figurar les signatures del president, el tresorer
i el secretari.
Per poder disposar dels fons n'hi ha prou amb dues firmes, una de les quals
ha de ser la del tresorer o bé la del president.
Capítol IX. El règim disciplinari
Article 30
L'òrgan de govern pot sancionar les infraccions comeses pels socis que
incompleixen les seves obligacions.
Aquestes infraccions es poden qualificar de lleus, greus i molt greus, i
les sancions corresponents poden anar des d'una amonestació fins a l’expulsió
de l'associació, segons el que estableixi el reglament intern.
El procediment sancionador s'inicia d'ofici o bé com a conseqüència d'una
denúncia o comunicació. En el termini de 10 dies, la Junta Directiva nomena un
instructor, que tramita l'expedient sancionador i proposa la resolució en el
termini de 15 dies, amb audiència prèvia del presumpte infractor. La resolució
final, que ha de ser motivada i aprovada per dues terceres parts dels membres
de la Junta Directiva, l'adopta aquest òrgan de govern també dins d'un període
de 15 dies.
Contra les sancions per faltes greus i molt greus acordades per la Junta
Directiva, les persones interessades hi poden recórrer, si el reglament intern
estableix el procediment per fer-ho, davant la primera assemblea general que
tingui lloc.
Capítol X. La dissolució
Article 31
L'associació pot ser dissolta si ho acorda l'Assemblea General, convocada
amb caràcter extraordinari expressament per a aquest fi.
Article 32
1. Un cop acordada la dissolució, l'Assemblea General ha de prendre les
mesures oportunes tant pel que fa a la destinació dels béns i drets de l'associació,
com a la finalitat, l'extinció i la liquidació de qualsevol operació pendent.
2. L'Assemblea està facultada per elegir una comissió liquidadora sempre
que ho cregui necessari.
3. Els membres de l'associació estan exempts de responsabilitat personal.
La seva responsabilitat queda limitada a complir les obligacions que ells
mateixos hagin contret voluntàriament.
4. El romanent net que resulti de la liquidació s'ha de lliurar directament
a l'entitat pública o privada sense afany de lucre que, en l'àmbit territorial
d'actuació de l'associació, hagi destacat més en la seva activitat a favor
d'obres benèfiques.
5. Les funcions de liquidació i d'execució dels acords a què fan referència
els apartats anteriors d'aquest mateix article són competència de la Junta
Directiva si l'Assemblea General no confereix aquesta missió a una comissió
liquidadora especialment designada.
Vistamar - Sant Cebrià de Vallata, 7 de maig de 2014
No hay comentarios:
Publicar un comentario