lunes, 9 de marzo de 2015

Preguntes i respostes POUM St Cebrià

Està aprovat el POUM? 


El POUM està aprovat provisionalment per l’Ajuntament. Correspon a les comissions territorials d'urbanisme l'aprovació definitiva dels plans d'ordenació urbanística municipal. 


La Comissió territorial pot adoptar la resolució que escaigui d'entre les següents: 

a) L'aprovació pura i simple del planejament, o bé amb prescripcions de caràcter puntual que no exigeixin un nou tràmit d'informació pública. 
b) La suspensió total o parcial del tràmit d'aprovació del planejament, per raó de deficiències esmenables. 
c) La denegació motivada de l'aprovació del planejament, per raó de vicis o defectes no esmenables. 
d) El retorn de l'expedient, si no és complet o hi manca algun tràmit. 


Vol dir alguna cosa que l’Ajuntament no hagi acceptat les al·legacions presentades per l’Associació? 


Respecte al contingut no, es tracta només de la interpretació de l’advocat assessor de l’Ajuntament (redactor de la Delimitació Poligonal de Vistamar i redactor dels projectes de reparcel.lació de la Urb. Can Bartomet (UA6) i de la Urb. Castellar d'Índies (UA7 i UA8))

Es tracta de fet d’un informe de part, els arguments del qual ja s’han vist corregits per l’informe de la Comissió territorial d’Urbanisme de Barcelona, que posa fi, això sí, a la via administrativa.  

L’Ajuntament ho fa i l’Ajuntament diu que és correcte.  


Què no us agrada del POUM?


La llista és massa gran i només s’ha posat fi a la via administrativa 

No només no ens agrada a nosaltres, pel que coneixem, l’informe de la CTUB va qüestionar pràcticament la totalitat dels àmbits de gestió i el model proposat de l’esborrany del document. El document aprovat provisionalment no dóna compliment a la totalitat de prescripcions de la CTUB.  

Al marge de l’adequació al planejament de rang superior i a la legalitat urbanística, veiem també que el POUM genera moltes dificultats pel desenvolupament dels sectors i comprometrà la capacitat d’endeutament del municipi.  

Ara com ara, amb la delimitació dels Polígons i els Projectes d’urbanització aprovats inicialment, la compra-venda d’immobles a les urbanitzacions es veu molt afectada. El finançament de les obres és inabordable per l’Ajuntament i els projectes d’urbanització esdevindran obsolets per l’ajornament de les obres. Si no es poden fer les obres, no calen projectes. 


No hauria estat convenient una exposició pública de la versió fina del POUM?


Entenem que sí. És obligatori en el cas de modificacions substancials respecte al document exposat al públic. 

El document del POUM dóna a entendre que no cal per que els canvis han estat determinats per informes d’organismes oficials. Això es un disbarat. L’únic argument possible és que no es consideren modificacions substancials per que no hi ha una definició del que significa canvis substancials.  

El document suposa una reducció del 40% del sòl urbanitzable i del 35% de la superfície dels Plans de millora, sense parlar de canvis de delimitació, intensitats,... Els canvis són grans.


Com afecta a les despeses d’urbanització? Té alguna cosa a veure el POUM amb les despeses d’urbanització? 

Com es poden resoldre els problemes dels dèficits d’urbanització a les urbanitzacions?


El problema de les urbanitzacions amb dèficits no és només de St Cebrià, afecta unes 2.000 urbanitzacions a Catalunya. Requerirà imaginació, flexibilitat, canvis normatius i utilització de solucions diferents als emprats habitualment per la urbanització de nova creació.

Des d’un enfocament tradicional, els dèficits d’urbanització de les urbanitzacions (com la resta de dèficits d’urbanització) es poden finançar: 

  • Pel pressupost municipal  (100% a càrrec de l’Ajuntament) 
  • Per contribucions especials (10% l’Ajuntament, 90% propietaris) 
  • Per mitjà d’un Projecte de reparcel.lació econòmic (100% propietaris)


Sense considerar que més del 60% de la població del municipi resideix a les urbanitzacions, ni la procedència dels ingressos municipals per IBI p.ej., trobem que el desenvolupament per contribucions especials és el més adient:

  • No cal Projecte de Reparcel.lació ( estalvi d’uns 80.000€) 
  • Desapareixen les notes registrals (dinamització del mercat) 
  • Possibilitat d’execució per fases constructives i flexibilitat dels criteris (enllumenat dels carrers principals, enllumenat dels carrers secundaris...) 


Cal tenir present que l’Ajuntament va aprovar inicialment uns Projectes d’urbanització d’un abast que sobrepassava les obligacions del propietaris. L’informe de la Comissió d’Urbanisme va corregir la interpretació de l’Ajuntament i ara resulta només exigible acabar i completar la urbanització en comptes de la reurbanització total que impulsava l’Ajuntament. En qualsevol cas les xifres que es poden esperar poden ser considerades també com a importants i seran suportades pel 60% de la población.

Cal tenir present també que, en el cas de Vistamar, la delimitació de tres polígons (no justificada al POUM) provoca que sigui raonable pensar que  s’enllestirà completament un polígon per després passar al següent, que bona part del polígon 3 PAU5 no pot desguassar sense afectar el (ara ) PPU-B2 i que a la seva vegada el polígon 1 PAU3 haurà de realitzar obres comuns amb el conseqüent dret a rescabalament. Les càrregues i anotacions a les finques de darrer polígon a ser executat es mantindran des de l’aprovació del projecte a la finalització de les obres. La divisió en tres polígons no simplifica a gestió. 

En canvi per mitjà de contribucions especials, sense polígons, les obres es podrien desenvolupar amb criteris més constructius ( col·lectors principals o enllumenat dels carrers principals,...) o més adaptats a la realitat econòmica dels residents.  

Val a dir també que en el cas de reparcel.lació sempre es té dret al pagament per mitjà de sòl lliure d’altres càrregues.  


Què passa amb els Projectes aprovats inicialment? I amb la subvenció?


Haurien de ser anul·lats.  

Respecte a la subvenció, ignorem si l’Ajuntament disposa d’algun tipus d’acord o de conveni amb la Generalitat i en cas contrari la ORDRE PTO/364/2009, de 23 de juliol, per la qual es fa pública la convocatòria per a l’atorgament de les subvencions previstes en el Fons per a la regularització d’urbanitzacions estableix que el termini màxim de justificació del compliment total de les obligacions derivades d’aquesta subvenció serà el dia 30 de novembre de 2011 (ampliable la meitat del temps transcorregut entre la data d’atorgament de la subvenció (juliol de 2010) i la data a dalt esmentada). La justificació del compliment pot requerir l’aprovació inicial dels instruments urbanístics necessaris.
  
Dependrà de la interpretació dels instruments urbanístics a que es refereix l’Ordre que s’estigui o no fora de termini. Caldrà conèixer la interpretació de la Generalitat (no de l’Ajuntament).  






No hay comentarios:

Publicar un comentario